Veranderingen zijn er altijd geweest, zeker in de sector zorg en welzijn. In de komende jaren zullen die veranderingen alleen nog maar sneller gaan. Dat is onontkoombaar. Hoe geef je in deze dynamiek leiding aan jouw team? Wat vraagt dit van jou en wat heb jij daarbij nodig?
Dialoogsessies
In 2024 organiseren we weer een samenhangend drieluik waarin jij met collega-leidinggevenden in dialoog kunt gaan over actuele onderwerpen die ertoe doen. Deze dialoogsessies zijn inmiddels een beproefd concept. Je doet nieuwe kennis op, wisselt ervaringen uit en vindt herkenning, erkenning en steun bij elkaar. Leidinggevenden die aan het drieluik in 2023 hebben deelgenomen, hebben dit als heel waardevol ervaren. De dialoogsessies zijn opgebouwd rondom drie pijlers: inhoudelijke verdieping, onderlinge uitwisseling en stilstaan.
Aanmelden
Klik op de thema’s voor meer informatie en/of om je aan te melden:
· 25-04: Navigeren tussen organisatie en menselijke maat: is het nog te doen?
· 13-06: Eigenaarschap op de werkvloer: droom of mogelijkheid?
· 24-10: Werken met Babyboomers en Zoomers: hoe bouw je een sterk team?
Praktisch
De bijeenkomsten vinden plaats in Stayokay aan de Baanhoekweg 25 in Dordrecht en starten om 09.30 uur (inloop vanaf 9:00 uur). De bijeenkomsten worden afgesloten met een lunch om 12.00 uur.
We werken met een groep van 24 deelnemers, dus meld je snel aan. Daarnaast vragen we een geringe bijdrage in de kosten. Voor leidinggevenden van lidorganisaties zijn de kosten 60 euro per sessie (niet-leden betalen 250 euro per sessie). Als je je vóór 1 april aanmeldt voor alle dialoogsessies, krijg je een aantrekkelijke vroegboekkorting! Leden betalen dan 120 euro voor drie sessies (niet-leden betalen dan 475 euro voor drie sessies). Let op: voor de vroegboekkorting meld je je dus voor alle drie de sessies los aan, vòòr 1 april.
Interview
Klik HIER om een interview te lezen met Isa Vlessert (Afdelingshoofd Laboratorium Apotheek Albert Schweitzer Ziekenhuis en A+ Apotheek) en Angela Siereveld (Teamleider bij Drechtdokters).
“We struggelen voor een groot deel met dezelfde issues. Iedereen heeft te maken met oplopende tekorten op de arbeidsmarkt, een stijgende werkdruk, steeds meer administratieve lasten, het managen van verschillende generaties op de werkvloer en onregelmatige werktijden. Dan is het heel fijn om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren wat wel of juist niet werkt” Isa Vlessert, afdelingshoofd Albert Schweitzer Ziekenhuis en A+ Apotheek